Klachtenregeling

Zorgboerderij Suus is aangesloten bij Zorgboeren Zuid-Holland. Samen zetten zij zich in voor kwalitatief goede zorg. Toch kan het voorkomen dat cliënten of opdrachtgevers ontevreden zijn over de dienstverlening. Wanneer dit het geval is kan er een klacht ingediend worden. Zo kunnen eventuele fouten hersteld worden en er verbetering plaats vinden om klachten te voorkomen.

Hieronder vindt u een stappenplan welke u kan doorlopen wanneer u niet tevreden bent en een klacht wilt indienen:

  1. Bespreek de klacht met Suze (de zorgboerin) of de zorgcoördinator vanuit Stichting Zorgboeren Zuid-Holland. Dit kan zelfstandig of samen met de vertrouwenspersoon. (Via https://www.zorgboerenzuidholland.nl/voor-deelnemers/vertrouwenspersoon zijn de gegevens te vinden voor de vertrouwenspersoon.)
    Tijdens een gesprek wordt altijd waar mogelijk meteen gekeken naar een oplossing.

  2. Meld de klacht bij de klachtenfunctionaris van Quasir.
    Mocht je er met zorgboerderij Suus of de medewerkers van Stichting Zorgboeren Zuid-Holland niet uitkomen, dan kan contact worden opgenomen met Quasir. Stichting Zorgboeren Zuid-Holland heeft bij hen haar klachtenregeling en -bemiddeling ondergebracht.
    Een klachtenfunctionaris van Quasir zal binnen 48 uur na uw bericht contact opnemen vervolgens adviseren/helpen bij het oplossen van de klacht.

Contactgegevens Quasir:
Quasir
Klachtenfunctionaris abonnementen
Postbus 1021
7940 KA Meppel.
e-mail: bemiddeling@quasir.nl 
t.a.v. Klachtenbemiddeling
telefonisch: 06-48445538 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
Meer informatie over Quasir te vinden via www.quasir.nl

  1. Schrijf een brief naar de landelijke klachtencommissie.
    Voor meer informatie over en het reglement van de Landelijke Klachtencommissie zie: https://www.iar.nl/klachtencommissie-landbouw-en-zorg/

Stuur uw brief naar:
Stichting Geschillen in de Landbouw c.a.
Klachtencommissie Landbouw en Zorg
Postbus 245
6700 AE Wageningen

Of via e-mail: info@iar.nl

Er is op de website ook een formulier te vinden waarvan u gebruik kunt maken om de klacht in te dienen.

4. U kunt ook terecht bij de geschillencommissie
De Geschillencommissie kent een formelere procedure dan de Klachtencommissie. De Geschillencommissie neemt juridisch bindende beslissingen.
Voor meer informatie over en het reglement van de Geschillencommissie Landbouwzorg, zie:
https://www.iar.nl/geschillen/geschillencommissie-landbouwzorg/

Stuur uw brief naar:
Stichting Geschillen in de Landbouw c.a.
Geschillencommissie Landbouwzorg
Postbus 245
6700 AE Wageningen

Of via e-mail: info@iar.nl